Annons:
Etikettallmän-prat
Läst 11845 ggr
[Memento Mori]
2013-09-29 21:46

Få lite pengar för att skänka kläder?

Vet inte riktigt om det här är rätt sajt för frågan men finns det någon förening (ex. Röda korset) dit man kan "skänka" en drös med kläder men ändå få en liten slant i ersättning? 

Är ganska fattig så lite pengar vore trevligt men är inte intresserad att skapa en "ordentlig annons" om ni förstår vad jag menar. 😉

Annons:
Fridaaaa
2013-09-29 21:48
#1

Röda korset och dem, ger inte pengar för att man lämnar in kläder.

Skänka = gratis. 

Du får kolla runt på olika loppisbodar eller så, ifall de byter in för en slant.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Memento Mori]
2013-09-29 22:06
#2

#1 Tack för förslagen men jag hade gärna sett att kläderna kom till någon form av välgörande syfte men jag förstår ändå att det kan vara svårt att få både ock. Får se hur man gör.

Fridaaaa
2013-09-30 09:55
#3

#2 OK, ja då lär du inte få något för dem, eftersom välgörande brukar innebära att de får in saker gratis och så 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2013-09-30 10:37
#4

Ja, rubriken är ju lite lustig😉

Vill du ha pengar så kanske du får sälja dina kläder på något loppis där man hyr bord eller "bakluckeloppis" men då försvinner ju hela välgörandebiten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Memento Mori]
2013-09-30 10:53
#5

#4 Hehe, jag vet med sajten heter ju Bortskänkes och tyvärr finns det ingen Till salu iFokus ännu (med undantag för djurannonser). 😇

Grejen är det att jag hjälpte en äldre herre att städa ut på vinden så det handlar om 10-12 sopsäckar fulla med allt från barnkläder till rejäla vinterställ. Går kanske att sortera och dela upp så det blir lite till varje har inte riktigt tid till det. 😕

Fridaaaa
2013-09-30 10:55
#6

#5 Man kan lägga upp kläder på modeochskönhet (ifokus), i en viss tråd där 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maria
2013-09-30 10:57
#7

#5 Man får ju i regel inte särskilt stor förtjänst på begagnade kläder. Titta bara på prislapparna på loppis.

Skulle du ändå vilja skänka bort påsarna så sorteras de i allmänhet av de som får dem så du slipper det arbetet och många hämtar också upp gratis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Memento Mori]
2013-09-30 11:10
#8

#6 Haha, oj, usch.. Nej, jag kommer inte gå igenom 10-12 sopsäckar med kläder och lägga upp bilder på dom/en del. Gapskrattar

Men tack för tipset, hade det varit mindre skala så kanske. Glad

#7 Åh nej, jag som trodde jag fått jackpot här. Skämtar När jag sa sortera menade jag att om man skulle sälja en del och skänka bort en del för jag antar att loppisar inte tar emot så mycket och betalar utan att kolla igeonom det först och i sådana fall blir det jag som får sortera.

Maria
2013-09-30 11:19
#9

De loppisar jag känner till tar emot osorterat men då skänker man helt och hållet.

Ska du däremot sälja via någon butik som säljer begagnat och du får en viss summa så tar de i allmänhet bara emot enskilda plagg som värderas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

martdat
2013-09-30 12:57
#10

HM får du ju presentkort per kasse. finns en tråd någonstanns här om det tror jag ,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Caspia
2013-09-30 23:16
#11

Som #10 skriver så förekommer det ju ibland kampanjer som går ut på att man ger företaget en gammal vara och får rabatt på en ny. Den gamla skänker de sedan till välgörenhet. Stadium har haft en sån deal med vinterjackor (lämna in din gamla och få 100 kr rabatt på en ny). Mio möbler har för övrigt haft något liknande med soffor.

Envishet och drömmar

Timmorn
2013-10-09 10:20
#12

Nej nej nej stopp. gå till second hand butikerna. 

Kolla i kommunen. Här i nynäshamn finns 3! minst som har hand om att sälja gamla kläder som man lämnar in och de säljer vidare. Nej vänta 5 som jag känner till. Säg pernillas dam och barn second hand de säljer herr också.Såhär fungerar det. Där lämnar man in kläderna, de går igenom dem och när de har sålt sakerna får du pengar för det. De tar ju en provision, och det som säljs säljs väldigt billigt och det som de inte kan sälja skänker de till välgörenhet. Men det blir flera hundralappar och har du så många säckar kan det bli en del. 

I vår kommun är vi 3 orter så att säga och i varje ort finns en sådan. Och finns säkerligen i din kommun också, man måste bara känna till dem.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Nevina
2014-02-05 15:54
#13

Jag säger som #12, leta upp en Second hand-butik!

Annons:
Alenzi
2014-02-06 09:08
#14

Annars finns klädbytardagar, om jag har förstått det rätt så lämnar du in dina gamla plagg och får en sorts kuponger som du sedan kan lösa in mot andra kläder som de andra deltagarna har lämnat in :) Kanske skulle kunna vara något, om du vill ha nytt i garderoben?


Upp till toppen
Annons: