Annons:
Etikettallmän-prat
Läst 3826 ggr
Lilolizeit
2015-12-03 16:36

Önskelistan - vad söker du? #1

Här kan du efterlysa saker du behöver eller önskar få tag på. Skriv gärna var i landet du kan hämta upp saken eller om du önskar få det skickat. Kom ihåg att detta är en bortskänkes sida och att saker ska vara gratis och det enda man möjligen betalar för är frakt. Läs gärna igenom våra sajtregler

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Lilolizeit
2015-12-03 19:19
#1

Jag söker böcker av Sylvia Plath på svenska eller engelska. Önskar få det skickat mot fraktkostnad.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

OlleA
2015-12-03 21:45
#2

Visst finns det saker som jag önskar mig, men jag vet inte hur realistiskt det är om det ska vara gratis (vilket är viktigare för sajtledningen än för mig). Kraftiga bokhyllor skulle jag behöva, eftersom flera hyllor här är på väg att ge efter för mina tunga böcker. En foderkrubba till rådjuren skulle jag också uppskatta mycket. Ute i hagen har jag en takställning som är drygt två meter lång, utan något "riktigt" under. Tidigare ställde jag små träskålar där (som snabbt blev vattenfyllda när det regnade) och nu lägger jag foderblandningen på markfågelbord med nätbotten. Men en riktig krubba i lagom höjd (avsedd för får eller getter) skulle vara ännu bättre. Jag bor mellan Stenungsund och Ljungskile i Bohuslän.

Olle

Lizelda
2015-12-03 22:39
#3

#2 Har en del "Hang-on"-krubbor till hästar som bara ligger och skräpar. Bor utanför Borås men om du har vägarna förbi så kan du få plocka upp några :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

OlleA
2015-12-03 22:57
#4

Jag kan inget om vad olika modeller heter, men det låtar som att "hang-on" är något man hänger upp på något. Jag hade närmast tänkt mig en krubba som står på fyra ben, i stil med de som jesusbarnet ligger i på alla julbord. Dessutom har jag varken bil eller körkort, så att själv kunna få hem dem från Borås går tyvärr inte. Men tack för att du hörde av dig! 🙂

Olle

Lizelda
2015-12-03 23:36
#5

Åh, då förstår jag! Vet att någon gång när vi fått paket så har vi fått en liten pall med pallkrage, hälften så stor som en vanlig kanske? Med en skiva i så är de perfekta, oavsett om du slänger i havre eller äpplen eller vad du nu matar dem med :) Man kan säkert få någon sådan om man frågar något åkeri! :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

xBeccax
2015-12-20 15:08
#6

Önskar mig:

Böcker av Magnus Nordin

My brief history av Stephen Hawkings

Keramik krukor

Akvarium

Höga glasburkar för sandbad till mina gerbiler

Annons:
lollynonna
2015-12-20 15:55
#7

#6 Var bor du?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

xBeccax
2015-12-20 17:18
#8

#7 Göteborg, flyttar dock till Västerås den 10 januari :)

Lilolizeit
2016-01-27 21:52
#9

Puttar upp den här tråden :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Aleya
2016-01-29 18:35
#10

Önskar att få huvuden, kroppar eller hela Barbie-dockor. Önskar att få det skickat mot fraktkostnaden. Så har ni någon Barbie ni är leds på så hör gärna av er. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[dvärgkaniner]1
2016-02-10 12:40
#11

Önskar att få djurtillbehör till antingen hundar eller smådjur 🙂

[dvärgkaniner]1
2016-02-10 12:42
#12

Önskar också att få akvarium eller hamsterbur.

Jaguar_
2016-03-04 21:14
#13

Om någon har en gammal bur med spindelväv till små gnagare så skulle jag klart vara mycket intresserad! :P Bor i Jönköpings län(20 min norr om Jönköping)  och det får ju inte vara för långt bort att hämta.

Jag behöver den 24 timmar sen kan den få komma till ny ägare 😉

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
91Marran
2016-03-17 17:42
#14

Jag söker skopor från tupperware, samt rör till smådjur.

Mvh
Mig

Volpes
2016-04-06 21:10
#15

Önskar mig ett stort kattklätterträd, hemmabyggt spelar ingen roll bara man kan ta isär den så att den går in i en bil.

Lilolizeit
2016-04-06 21:13
#16

Skulle gärna vilja ha trikåtyger, enfärgade eller i något fint mönster. . Bör kunna skickas mot fraktkostnad :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Aleya
2016-04-07 05:58
#17

Önskar fortfarande barbie kroppar, huvuden eller hela dockor. Så är ni leds så hör av er. Betalar fraktkostnad OBS! Vill endast ha äkta Barbie. Dvs stämplade med Mattel och olika årtal

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

thea_thea
2016-04-07 22:19
#18

#14 Jag har smådjursrör!

91Marran
2016-04-12 07:05
#19

#18 Vad ska du ha för dem? :-)

Mvh
Mig

thea_thea
2016-04-12 09:37
#20

#19 Fraktkostnad! PMa mig om du är intresserad :D

Annons:
VildaVittra
2016-04-12 23:53
#21

Jag önskar mig fullstora vävstolar, de behöver inte vara i bruksskick då de ska byggas om till växthus samt hönsgårdar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2016-04-20 20:22
#22

#21 om vi ska göra oss av med våra och de får plats på flyttlasset så kanske vi har, men det vet vi inte om förrän i juli. Jag önskar mig taknäver hämtas I Lycksele med omnejd eller via post mot porto.

l'm back

Nordanälvens
2016-04-20 23:09
#23

Jag önskar mig breda, hållbara band för att göra hundhalsband, selar och koppel till två stora hundar. Om någon har så hojta! Färg/motiv spelar ingen roll :-) Bor i Göteborg men kan såklart betala frakt.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

BaltizSimbaLukas
2016-04-21 11:00
#24

Jag behöver väl inte direkt något, men skulle gärna ta emot kanintillbehör eller utebur till kanin!

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

[alladjurärvälkomna]
2016-05-07 09:33
#25

Vi är igång och ska starta ett "djurhem" så söker det mesta till bur djur även virke för att kunna bygga ute burar. Bor utanför kristianstad.

Volpes
2016-06-12 14:14
#26

Skulle vilja ha ett grafikkort som klarar av Overwatch. Vill så gärna spela det men mitt kort klarar inte av det :( Betalar självfallet frakt om det skulle finnas någon som skulle vilja skänka bort ett.

Flöffo
2016-06-19 20:51
#27

Jag skulle jättegärna vilja ha den svenska pocketversionen av vargbröder bok 5 och bok 6… så om någon har ondskans schaman och vålnadernas berg i fint skick (vet att det kanske är för mycket att begära, men jag vill ha fina, rena böcker) som någon inte vill ha så skulle jag med väldigt stor glädje ta emot dem om någon skulle kunna tänka sig att skänka bort

//Flöffo

Annons:
leemland
2016-06-25 13:27
#28

Jag skulle vilja ha Eat, Pray, Love boken av Elizabeth Gilbert . Någon som har den liggande hemma och inte vill ha den mer? Självklart kan jag betala frakten om den behöver skickas.  Svenska eller engelska spelar ingen roll 😛
Allra helst inte pocket då jag oftast tycker det är lite väl liten text så jag tröttnar att läsa.. (har en del pocket som bara ligger och samlar damm här hemma då jag inte kan/orkar läsa dem)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Volpes
2016-07-30 20:15
#29

Har nu ett stort katträd här hemma som jag skulle vilja utöka lite ytterliggare. Så om det är någon som har ett litet katträd eller bara stolpar till katträd som inte används kan jag gärna ta dem 😛

Lilolizeit
2016-08-12 21:21
#30

Söker efter blomskott. Elefantöra till min mormor och gullranka till mig :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

lutralutra
2016-08-24 17:22
#31

Söker växter(både trädgårds och inneväxter), julpynt och pysseltillbehör om någon har över =)


nickiee
2016-11-16 12:38
#32

önskar mej dessa saker

knyppeldyna

bords vävstol

motions cykel

cross traineer

bo gärna nära enskededalen

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Lilolizeit
2016-12-19 17:10
#33

Jag skulle rekomendera att ni ändå skriver nya inlägg på sajten för vad ni söker, alternativt i båda. Vi behöver öka aktiviteten på sidan och ju fler nya inlägg som kommer upp ju fler chanser att någon tittar in på sidan och kanske har det ni söker. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

lutralutra
2016-12-19 18:11
#34

Då sätter jag ut en annons :p


Annons:
Lilolizeit
2016-12-19 18:33
#35

Toppen!!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

OlleA
2017-01-10 10:00
#36

Bra att det finns en sådan här tråd, för sedan flera månader kan jag inte starta nya trådar på iFokus eftersom det inte går att välja grupp.

Jag söker en 60 cm lång lysrörsramp till ett akvarium! Gärna i södra Bohuslän, annars går ju en sådan att skicka.

Olle

VildaVittra
2017-01-10 13:28
#37

#36 Varför kan du inte det? Har du pratat med killarna?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cixx
2017-01-10 23:50
#38

Söker hundkläder till valp på 30-35 cm i ryggmått

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

love-child
2017-02-27 17:04
#39

Letar efter tillbehör till akvarium. Det mest är av intresse. 😉

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Volpes
2017-03-01 10:25
#40

Jag önskar mig ett fint skott ifrån en sanseveria, eller mer känd som svärmors tunga. Och så skulle jag jättegärna vilja ha ett skott ifrån en Monstera Obligua, också känd vid namn fönstermonstera och monky mask.

Ford -57
2017-03-17 19:38
#41

En Edsel -58 vore inte dumt😉

Allvarligt, en dekal eller vimpel från San Jose', Kalifornien. TACK.

Annons:
nickiee
2017-04-05 12:10
#42

önskar mig  skott eller hela växter som ni har tröttnat på av

hemtrevnad

åderblad alla färger

flitiga lisa alla färger

lyckligalotta

sankt Paula alla färger även mini Paula

blomstervagga

prickblad

fredskalla

flamingo

silverkalla

hängsparis/aspargus 

vandrande jude

bandrosett

å växter som tål regnskog fukt

bo gärna nära enskededalen eller inom gröna tunnelbanelinjen .

tack på förhand .

kolla länken hur ni gör egna så krukor enkelt å billigt

https://www.youtube.com/watch?v=ECt2J0uKKQ8

till kryddburken använder jag bara ett tidningsblad det räcker men om man använder konserburk då  öppnar jag dubbelsidan å sen viker som filmen

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Transfiguration
2017-04-10 03:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

#11, #12 och om där fanns fler.. Har rensat ur bland mina smådjurstillbehör (hamster, möss) och har en hel del till övers för den intresserade! Skickas mot porto eller hämtas i Borås! Ev ett stort terrarie på 130x40 finns till skänkes, lagad bottenspricka men funkar kanon till ödlor, ormar etc. Har varit vattensköldpadda i förr. Mindre äldre fågelbur 45x30 som använts till mus & hamster finns även, lite ranglig i luckorna men duger fint ändå :) Två hundselar med ett tuggat plastspänne på vardera då lilla amstaffdamen inte kunde låta bli, hålla dock bra ihop av kardborre samt går att byta ut. Stl M ca 50-80 cm? Skicka meddelande vid intresse och bilder

Djurälskande omplaceringsmamma med 12 djur av olika art/ras, stora som små, pälsiga som ickepälsade 💕 Alla djur (beroende på utrymme och djurets storlek) är välkomna till min savann. Jag har fött upp djur i omgångar men koncentrerar mig nu på omplaceringar, de flesta stannar - andra hittar jag hem åt där de får vad de behöver i form av sällskap, yta, utevistelse etc

Transfiguration
2017-04-10 04:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

#17 inser att annonsen är gammal men om du fortfarande söker så har jag lite lemlästade Barbiedockor ^^

Djurälskande omplaceringsmamma med 12 djur av olika art/ras, stora som små, pälsiga som ickepälsade 💕 Alla djur (beroende på utrymme och djurets storlek) är välkomna till min savann. Jag har fött upp djur i omgångar men koncentrerar mig nu på omplaceringar, de flesta stannar - andra hittar jag hem åt där de får vad de behöver i form av sällskap, yta, utevistelse etc

Lilolizeit
2017-04-10 08:55
#45

Hon som skrev inlägg #11 och #12 har tyvärr avslutat sitt konto. Skriv gärna även ett nytt bortskänkes inlägg med det du har, så ökar chanserna att någon ser det. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

leemland
2017-04-10 13:35
#46

Jag söker baksaker 😛 formar bland annat 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Transfiguration
2017-04-13 01:39
#47

#46 vad för formar? Jag har en del äldre runda formar med hål i mitten du vet.. även slevar & allt vad det heter.. skicka medd för bilder :)

Djurälskande omplaceringsmamma med 12 djur av olika art/ras, stora som små, pälsiga som ickepälsade 💕 Alla djur (beroende på utrymme och djurets storlek) är välkomna till min savann. Jag har fött upp djur i omgångar men koncentrerar mig nu på omplaceringar, de flesta stannar - andra hittar jag hem åt där de får vad de behöver i form av sällskap, yta, utevistelse etc

Transfiguration
2017-04-13 01:44
#48

Jag önskar mig; * Saker/filter/prydnad till akvarium & terrarium.. har en vattensköldpadda samt ökenödlor * En dammsugare! Min sa farväl igår & med 8 pälsdjur så är det inte kul att sopa! * Pet shop-figurer (dotterns önskan) :) * PS3-Konsol (sonens önskan) :)

Djurälskande omplaceringsmamma med 12 djur av olika art/ras, stora som små, pälsiga som ickepälsade 💕 Alla djur (beroende på utrymme och djurets storlek) är välkomna till min savann. Jag har fött upp djur i omgångar men koncentrerar mig nu på omplaceringar, de flesta stannar - andra hittar jag hem åt där de får vad de behöver i form av sällskap, yta, utevistelse etc

Annons:
Lilolizeit
2017-04-13 09:04
#49

Skriv gärna var i landet ni bor :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Torreador
2017-04-14 18:50
#50

Jag önskar växter av alla de slag! Sticklingar eller skott eller hela växter av allt från krukväxter till akvarieväxter. Håller på att bygga ett djungelrum i källaren med bland annat akvarier och massor med växter av alla slag. Jag bor mellan värnamo och växjö och kan hämta där men annars betalar jag såklart porto!!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

leemland
2017-04-17 12:50
#51

#47 Allt ,😛 haha. Har inte bestämt mig för vad jag vill ha 😂 
Skickade PM till dig tidigare 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

vivdor
2017-05-06 12:10
#52

Hej!

Jag söker tre böcker av Laila Brenden.

Vårbrytning,Gömstället och Avsked.

Skickas per post.

Mvh Doris

Maleficum
2017-09-05 22:31
#53

Söker en Billy bokhylla som är 80cm bred och ca 2m hög, helst i ek men spelar mindre roll. Bakstycke behöver inte vara perfekt och gör inget om nån hylla saknas så länge stommen är hel och stabil (repor och skönhetsfel spelar heller ingen större roll).

Bor själv i Bro men kan säkerligen fixa hämtning runt om i Stockholm.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annielle
2017-09-15 16:23
#54

En röd matta i naturmaterial , stor och bred eller mindre, allt är av intresse om den är tvättbar eller i väldigt lite använd. 

Bor i Stockholm och ska kunna hämta i Stockholm med omnejd 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Volpes
2017-09-17 17:50
#55

Önskar mig väggfästen till katträd, helst två stycken men en är bättre än ingen 😃Bor i Falun.

Annons:
Annielle
2018-04-28 21:10
#56

Om någon har en fungerande dammsugare som inte luktar illa är jag väldigt intresserad!🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Hamstern puff
2018-06-16 10:33
#57

Önskar att få akvarium, terrarium, stor hamsterbur och andra hamster tillbehör (bor i Gbg)

Hamstern puff
2018-06-16 10:38
#58

#43 Såg att annonsen var gammal men jag undrar om du fortfarande har kvar något?

Upp till toppen
Annons: